!The right way to think

I want to learn the right thinking manner to think and teach it.

!The right way to think

I want to learn the right thinking manner to think and teach it.

!The right way to think
پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

مجلس-دولت1391

سه شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۱، ۰۲:۲۳ ق.ظ

سخنان هشدارآمیز مقام رهبری خطاب به مسئولان قوای کشور و بخشی از نیروهای فشار، در بین نیروهای مختلف جریان حاکم که مخاطب کلام رهبری بودند، بازتاب های متفاوتی داشت. بازتاب هایی که پس از نامه سربالای احمدی نژاد به رهبری می تواند باز هم ادامه یابد.اصلی ترین هشدار رهبری در سخنرانی دیروز خطاب به احمدی نژاد بود. اما آنکه بیشترین تشرها نصیبش شد، برخلاف همتایان خود در دو قوه دیگر، پس از مدتی سکوت، پاسخی سربالا و بدون پذیرش خطا و عذرخواهی را خطاب به رهبری منتشر...

اما دم این عاشق کوروش گرم که به ملت نشون داد که34سال تو این مملکت همه خوردن و دارن میخورن ایرانو کردن مثل ی سفره که پهنه و هر کسی به اندازه ای .....البته این قبلا هم بوده از قاجار بگیر تا......

خودش دزد نیست اما اطرافیانش و کابینش....!!!مثل خیلی های دیگه خودشان نیستند اما فرزندان....!

سخنان هشدارآمیز مقام رهبری خطاب به مسئولان قوای کشور و بخشی از نیروهای فشار، در بین نیروهای مختلف جریان حاکم که مخاطب کلام رهبری بودند، بازتاب های متفاوتی داشت. بازتاب هایی که پس از نامه سربالای احمدی نژاد به رهبری می تواند باز هم ادامه یابد.

به گزارش کلمه، اصلی ترین هشدار رهبری در سخنرانی دیروز خطاب به احمدی نژاد بود. اما آنکه بیشترین تشرها نصیبش شد، برخلاف همتایان خود در دو قوه دیگر، پس از مدتی سکوت، پاسخی سربالا و بدون پذیرش خطا و عذرخواهی را خطاب به رهبری منتشر کرد.

وی در این نامه، تنها ابراز ارادت و دوستی به آیت الله خامنه ای کرد، گویی گفته باشد “شما به  ما  ناروا  گفتید، ولی ما دوستت داریم” و همین:

حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)

مقام معظم رهبری

با سلام و تحیت

عطف به بیانات حضرتعالی در روز شنبه ۹۱٫۱۱٫۲۸ به استحضار می رساند که اینجانب و همکارانم در دولت تا آخرین لحظات مسئولیت دلبسته به ارزش های انقلاب اسلامی کمر بسته خدمت به کشور و مردم خواهیم بود و اطمینان می دهم که همه تلاش ما به عنوان خادمان ملت ، در مسیر اعتلای کشور و رفع مشکلات کشور خواهد بود و کوچکترین قدمی برخلاف مصالح کشور بر نخواهیم داشت .

دلبستگی و ارادت اینجانب و اعضای محترم دولت به جنابعالی همیشگی است. دوام سلامت و توفیقات حضرتعالی را از ایزدمنان مسئلت دارم.

محمود احمدی نژاد

به کار بردن “همتا”، در این گزارش بی دلیل نیست. طبق قانون اساسی رییس جمهور دومین مقام رسمی کشور محسوب می شود و تاکنون رهبری بیش از هر رییس قوه مجریه دیگری، این شان را برای احمدی نژاد حفظ کرده بود. چنانچه دیروز به نحوی گویا اشاره کرد که رهبری تاکنون از هر مسئولی حمایت کرده است. به این معنا که حمایت های ویژه ۷ سال و نیمه از او، چیزی جدای از پیش از دولت نهم و دهم نبوده است. اگرچه کسی نیست که چنین موضوعی را بپذیرد، اما دیروز در سخنان آیت الله خامنه ای، احمدی نژاد “رئیس قوه” بود و علی لاریجانی هم “رئیس قوه” که از قضا دومی صفت محترم را برخلاف اولی دریافت کرد. در واقع اولین باری که احمدی نژاد به طور جدی در قبال رفتارش مورد تذکر رهبری قرار گرفت، آن هم به نحوی که تاکنون درباره هیچ رئیس دولت دیگری سابقه نداشته است. از نظر رهبری، وی در مجلس کاری غیر شرعی، غیر اخلاقی و غیر قانونی کرده بود. با این حال پاسخ احمدی نژاد این است که دلبسته ارزش های انقلاب است، خادم ملت و نه رهبر، و در مسیر رفع مشکلات کشور و اعتلای آن است و نه هیچ فرد خاصی. در این بین به رهبری هم ارادت دارد.

واکنش رسانه های جریان حاکم

رسانه های نزدیک به احمدی نژاد هم در این باره عملکردی نزدیک به رئیس دولت داشتند. روزنامه ایران تیتری زد که مجلس و احمدی نژاد را یکسان نواخته باشد. تیتری که به جز روتیتر در سه سطر، وزن مقصران را از منظر خود توزیع کرده بود: متهم کردن ۲ قوه کار نامناسبی بود / اصل استیضاح، غلط بود / تقوا، تقوا، تفوا، صبر، صبر

اما روزنامه خورشید که متعلق به سازمان تامین اجتماعی، سعید مرتضوی و مسبب اصلی بسیاری از دعواهای اخیر است، خنثی ترین موضع ممکن را گرفت و تیتر زد: “مبارزه با فساد اقتصادی به زبان گفتن تمام نمی شود”

هرچه سایت ها و روزنامه های نزدیک به دولت سعی بر گریز سریع تر از مواضع رهبری داشتند و سایت های نزدیک به جبهه پایداری تلاش کردند، پابپای رهبری، با کمی مراعات شخص احمدی نژاد به پیش بروند، اما کیهان در تیتر یک خود، رئیس دولت را مورد نوازش قرار داد. این روزنامه کیهان با تیتری هشدارآمیز، سمت تیز انتقادش را به سمت احمدی نژاد برد و در صفحه اول خود نوشت: “اتمام حجت رهبر انقلاب با بداخلاق ها و آنان که شرع و قانون را نادیده می گیرند”. خلاصه و حرف سرراست این تیتر می شود: اتمام حجت رهبری با احمدی نژاد.

دیگر روزنامه های جریان حاکم نیز که به دولت نزدیک نیستند، هر یک به نحوی دق دلی های طولانی خود علیه احمدی نژاد را در فرصتی که پیش آمده بود خالی کردند.

مجلس پیشتاز عذرخواهی

مجلسیان در این دو روز هیچ فرصتی را برای عذرخواهی از دست نداده اند. ساعاتی از سخنرانی آیت الله خامنه ای نگذشته بود که علی لاریجانی در اطلاعیه کوتاهی به سهم خود عذرخواهی کرد. وی امروز هم در نطق پیش از دستور مجلس مجددا عذرخواهی کرد. ۲۵۶ نماینده نیز جداگانه نامه اعتذار به رهبری نوشتند.

اما تنها یک نماینده است که موضعی متفاوت دارد. علی مطهری که همچنان از استیضاح وزیر کار، برخلاف نظر رهبری دفاع می کند و التزام به ولایت فقیه را تنها التزام عملی می داند. وی دیروز گفته بود: اینکه استیضاح امری غلط بود را قبول ندارم، اما اگر رهبری قبل از استیضاح نظرشان را می‌فرمودند، ما این کار را انجام نمی‌دادیم. وی همچنین امروز در موضع دیگری گفت: این که بعد از نزدیک به ۸ سال به خاطر ملاحظاتی که وجود داشت اولین نقد جدی رهبر انقلاب به آقای احمدی نژاد صورت گرفته، قابل توجه است.

وی افزود: برخی این سئوال را مطرح می کردند که چرا رهبری در مقابل هنجار شکنی های رئیس دولت سکوت پیشه کرده و این سکوت تا کی ادامه خواهد یافت، امروز این سکوت شکست و طرفداران آقای احمدی نژاد که به حمایت های مکرر رهبری استناد می کردند باید در قضاوت و رفتار خود تجدید نظر کنند.

مطهری اضافه کرد: این نقد، هشداری به خود آقای احمدی نژاد هم بود که رفتار خود را تا زمان انتخابات با مصالح کشور تنظیم کند و برای پیروزی کاندیدای مورد نظرش پروژه سیاسی اجرا نکند و آبروی رقبا را حفظ کند، در غیر این صورت نهادهای قانونی مثل مجلس و رهبری عکس العمل مناسب نشان خواهند داد.

اما دیگر نمایندگان، هرکدام که دستشان به تریبونی رسید تلاش کردند تا در ادبیاتی رسمی، تنها مراتب ولایت پذیری و تبعیت خود را اعلام کنند. در این بین برخی نمایندگان مانند کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس، دولت را نیز مانند مجلس دعوت به عذرخواهی کرد: “امیدوارم قوای دیگر نیز بر همین اساس رفتار کنند و از ملت عذرخواهی کنند‌.”‌ کاری که سرانجام احمدی نژاد از آن سر باز زد.

در این بین واکنش های پراکنده دیگر طیف های مختلف جریان حاکم نسبت به اتفاقات مجلس ادامه دارد. واکنش هایی که تلاش شده ضمن ابراز وفاداری شان به رهبری، اغلب نیش و کنایه هایی را به مخاطبان نقدهای تند دیروز رهبری بزنند.

فعالان سیاسی اصولگرا: تکرار موضع رهبری

به جز برخی نمایندگان مجلس، می توان از محمدنبی حبیبی، دبیرکل موتلفه و حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی این حزب نام برد که هم مجلس و هم به خصوص احمدی نژاد را مورد انتقاد قرار داده اند.

ترقی که در بین موتلفه ای ها جزو طیفی است که همواره مواضع حمایت گرانه تری نسبت به دولت احمدی نژاد داشته اند، به ایلنا گفت: امروز ما مشاهده می‌کنیم که اصولگرایان شفاف‌ترین و شدید‌ترین موضع گیری را نسبت به برخی اقدامات دولت و رئیس دولت که مغایر با نظر رهبری است، دارند.

وی ادامه داد: نباید در شرایط فعلی به گونه‌ای عمل کرد که فضا متشنج شود بنابراین ما ضمن نقد صریح مواضع رئیس دولت سعی در حفظ آرامش کشور خواهیم داشت.

ترقی با بیان اینکه با ریشه یابی بداخلاقی‌های اخیر می‌توان از تکرار آن جلوگیری کرد، گفت: وقتی ما اجازه می‌دهیم ۱۰ نماینده با امضای استیضاح شرایط کشور را بحرانی کرده و مجلس را به دنبال خود بکشند نمی‌توان با این فضا چندان مقابله کرد چراکه به دلیل وجود آیین نامه‌های مجلس اصولا این به عنوان حق نمایندگان تعریف شده و ارشادات رئیس مجلس نیز در این مورد کارساز نخواهد بود.

وی درباره اعلام نظر احمدی نژاد پیرامون انتخابات نظام پزشکی که برخی آن را خط و نشان کشیدن رئیس دولت برای رد صلاحیت احتمالی دوستانش در انتخابات سال ۹۲ دانسته اند، اظهار داشت: ما از نیت رئیس جمهور بی‌اطلاع هستیم اما وی می‌تواند تنها خواستار اجرای قانون باشد و اینکه بخواهد این شیوه را در انتخابات ریاست جمهوری نیز ادامه دهد به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود.

ترقی درباره سخنان احمدی نژاد در مراسم ۲۲ بهمن که شعار “زنده باد بهار” را مطرح کرده و برخی مسایل جناحی را به میان کشیده بود، پرداخت و گفت: طبیعی است که وقتی یک قوه از این امکان سو استفاده می‌کند این کار را به دیگر قوا نیز سرایت می‌دهد. من معتقدم مسبب اصلی بروز مسائل این چنینی کسانی هستند که این باب را باز می‌کنند.

دبیرکل موتلفه نیز در موضعی دیگر، با تکرار توصیفات رهبری درباره خرکت احمدی نژاد در مجلس، اعلام کرد: متاسفم از اینکه برخی سران قوا حرفی در مجلس بزند که تضییع حقوق اساسی ملت، خلاف شرع و خلاف قانون باشد. آن‌ها باید این اشتباه و انحراف خود را تصحیح کنند تا سوگند وفاداری به قانون اساسی نقض نشود.

حبیبی به محلس هم این گونه تاخت: ما از نمایندگان محترم مجلس هم گله داریم. چرا مسایل اهم را از مهم تفکیک نمی‌کنند؟ در شرایطی که گرگهای بین‌المللی ما را محاصره کرده‌اند و در داخل مردم مشکل دارند، دامن زدن به چنین اختلافاتی توجیه ندارد.

باشد اندر پرده بازی های پنهان

خلاصه آنکه همانند دیگر مقاطع مشابه که رقابت اصلی در جریان حاکم برای تکرار هرچه بیشتر مواضع رهبری و نزدیک نشان دادن خود به وی است، در این موضع نیز ادامه دارد. در این بین ظاهر کلام همه یکی است، اما کیست که نداند هیچ چیزی حل نشده است. چرا که یک نفر بر تفاوت نقشش همچنان اصرار دارد؛ محمود احمدی نژاد. او نپذیرفت که اشتباه کرده است، همان طور که مطهری نپذیرفت که استیضاح اشتباه بود. اما رئیس قوه ای که کاری غیراخلاقی، غیر شرعی و غیر قانونی را از نظر رهبری انجام داده، تفاوت نقشش در آینده باز هم اتفاقاتی را رقم خواهد زد.

منبع:سایت تحلیلی خبری کلمه

۹۱/۱۲/۰۱
مجتبی محمدپناه

چه شود!

نظرات  (۳)

سیاست !!!!!
پاسخ:
بله!
اولا که خیلی زیاد میذاری که حال خوندنش نیست(البته من تقریبا همشو خوندم) دوم اینکه تقریبا جامع بود راجع به اتفاقات اخیر ولی برای اینکه خودت هم یک نقشی داشته باشی خبرها رو از سایتای مختلف بگیر بعد تحلیل خودت رو با رجوع به چندین مرجع بذار نه اینکه یه ضرب بری از یه سایت برداری بندازی این وسط
پاسخ:
سلام بر حضرت استاد گران مایه جناب بهزاد خان سیاوش آملی رفیق شفیق!
تشکر!
ازین پس سعی میشه انجام بشه!
سلام ، دو تا مساله:

1 : منظورت از عاشق کوروش کیه ؟؟؟

2: چقدر طووووولانیه ، یکی بیاد بخونه خلاصش رو بهم بگه . . .
پاسخ:
اگه میتونستم حرفمو میزدم ک!!
بووووووقق!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی