!The right way to think

I want to learn the right thinking manner to think and teach it.

!The right way to think

I want to learn the right thinking manner to think and teach it.

!The right way to think
پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

منظر!

شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۰۷:۵۰ ب.ظ

دولت آمریکا تایید کرده است که صادرات دارو از آمریکا به ایران طی سال ۲۰۱۲ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و به رقم ۱۴.۸ میلیون دلار رسیده است.

خبرگزاری رویترز طی گزارشی با استناد به آمار رسمی دولت آمریکا روز جمعه ۱۹ بهمن ماه می‌نویسد که این آمار تاییدی است بر ادعای برخی وکلا و کارشناسان مستقل که می‌گویند تحریم‌ها باعث سخت‌تر شدن دسترسی ایران به بازارهای دارو در ایالات متحده آمریکاست.

دولتمردان آمریکایی گفته‌اند که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران «هوشمند» است و مردم عادی را هدف قرار نداده است. آنها برای نمونه به مجوز صادرات اقلام دارویی، غذایی و کالاهای مصرفی مردمی اشاره می‌کنند که به شرکتهای آمریکایی داده می‌شود.

رویترز می‌نویسد که به هر حال قراردادن بانک‌های عمده ایرانی در فهرست سیاه آمریکا باعث شده که بانک‌های کوچک ایرانی برای انجام این معاملات با مشکلات عمده‌ای مواجه شوند و بانک‌های بین‌المللی نیز مایل به همکاری با آنها نیستند.

با این حال بر اساس آماری که وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه منتشر کرده کل صادرات آمریکا به ایران طی سال گذشته میلادی ۲۵۰.۲ میلیون دلار بوده است. این رقم در سال ۲۰۱۱ میلادی برابر ۲۲۹.۳ میلیون دلار بود که افزایشی ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم عمده‌ای از افزایش مواد صادراتی آمریکا به ایران شامل گندم و دیگر غلات به ارزش ۸۹ میلیون دلار بوده است.

آمریکا به استثنای ۲۱ میلیون دلار صادرات ذرت، طی سال ۲۰۱۱ هیچ گندم و غلاتی به ایران صادر نکرده بود.

با این حساب با چشم‌پوشی از صادرات غلات و گندم آمریکا به ایران، در صادرات دیگر اقلام طی سال ۲۰۱۲ نسبت به سال قبل آن کاهش چشمگیر مشاهده می‌شود.

به گزارش رادیو فردا، فروش اقلام دارویی آمریکا به ایران در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۱ از ۳۱.۱ میلیون دلار به ۱۴.۸ میلیون دلار افت کرده است. فروش ویتامین‌ها، داروهای گیاهی و طبی از ۱۰.۸ میلیون دلار به ۴.۹ میلیون دلار افت کرده است.

فروش اقلام مورد نیاز در جراحی نیز از ۳.۷ میلیون دلار به ۲.۴ میلیون دلار افت کرده است؛ با این حال صادرات وسایل پزشکی و دندانپزشکی آمریکا به ایران مقداری افزایش یافته است.

موضوع تحریم‌ها و نقش آن در آنچه که بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس «بحران دارو در ایران» نامیده‌اند، مورد توجه رسانه‌های داخلی ایران و خارج بوده است.

رسول خضری، عضو کمیته بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران مهرماه سال جاری گفته بود که به خاطر تحریم‌ها تنها چند بانک انگشت‌شمار در جهان وجود دارد که حاضر به قبول نقل و انتقالات مالی برای خرید دارو توسط ایران باشند؛ موضوعی که باعث کمبود داروهای وارداتی شده است.

همچنین حسینعلی شهریاری رئیس کمیته بهداشت و درمان مجلس طی همان ماه اعلام داشت که قیمت داروهای مصرفی پزشکی بصورت جهشی افزایش یافته است، به گونه‌ای که به خاطر کاهش ارزش واحد پول ایران بطور متوسط قیمت داروهای مصرفی پزشکی ۲۴۵ درصد افزایش یافته است.

حال در این میان یک عده انسان دچار کمبود زجر و....میشوند ولی کشور شاید بتواند خود کفا شود!

واین یکی از دستاورد های نظام است که ماتو دهن آمریکا میزنیم و واقعا هم زدیم!و فردا هم خواهیم زد.

این بخش این مطلب هم بی ربطه!:

در حالی که دولت از توزیع مرغ ۵ هزار و ۱۰۰ تومانی و کاهش قیمت خبر داده بود، اما قیمت مرغ در بازار با روند افزایشی به کیلویی ۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.

از سویی در حالی چند ماه پیش تفاهمنامه‌ای منعقد شد که قیمت تخم‌مرغ در بازار برای مصرف‌کننده از کیلویی ۳ هزار و ۷۰۰ تومان بالاتر نرود، اما نرخ آن ۷۵۰۰ تومان شد.

قیمت تخم‌مرغ طی چند روز گذشته در بازار سیر افزایشی داشته و از شانه‌ای ۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه گزارش می دهد: هر کیلوگرم مرغ آماده طبخ در میدان فردوسی تهران ۶ هزار و ۳۰۰ تومان و در منطقه جنوب تهران ۶ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود. هفته گذشته قیمت مرغ کیلویی ۴ هزار و ۸۰۰ تومان بود.

براساس این گزارش یک کیلوگرم گوشت بوقلمون ۸ هزار و ۲۰۰ تومان، گوشت شترمرغ ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت شتر ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.

همزمان دیگر خبرگزاری منتسب به سپاه (تسنیم) از عرضه برنج ایرانی ۷۰۰۰ تومانی در بازار خبر می دهد و می نویسد: شرکت گلستان از سه روز پیش اقدام به فروش برنج طارم ایرانی در بسته‌های پردیس به قیمت کیلویی ۶۹۶۰ تومان در بازار کرده است.

بر اساس این گزارش، بسته های ۱۰ کیلویی برنج طارم ایرانی از سوی این شرکت ۶۹ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رفته است.

این شرکت همچنین، برنج شکسته درجه سه ایرانی را کیلویی ۴۲۰۰ تومان می فروشد و کیسه های ۲۰ کیلویی این محصول ۸۴ هزار تومان به فروش رفته است.

برنج وارداتی نیز از سوی این شرکت کیلویی ۲۸۰۰ تومان از تاریخ اول بهمن قیمت خورده است.

با آغاز موج تازه گرانی ها، پیش‌بینی‌ها و برآوردهای بانک مرکزی هم از افزایش نرخ تورم در ماه های باقی مانده سال حکایت داشته و نشان می دهد که این رقم سال آینده تداوم خواهد داشت.

این گزارش نشان می‌دهد که نرخ تورم در سال ۹۱ به ۳۲ درصد خواهد رسید. رقمی که کارشناسان آن را غیرکارشناسی خوانده و ضمن آنکه میزان تورم فعلی را بیشتر از آمار این نهاد دولتی می دانند، از رکوردهای بی سابقه نرخ تورم در سال آینده خبر می دهند.

با این وجود خبرگزاری مهر گزارش داد: روند نرخ تورم از فرورین تا دی ماه امسال همواره افزایشی بوده و این نرخ از ۲۱٫۸ درصد ابتدای سال به ۲۸٫۷ درصد در دوازده ماهه منتهی به اولین ماه زمستان ۹۱ رسیده است.

در همین حال، برآوردهای بانک مرکزی حاکی از آن است که به احتمال زیاد، نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به اسفندماه ( متوسط سال ۹۱ ) به ۳۲ درصد خواهد رسید. البته برآوردهای گذشته نشان می‎‌‌داد که نرخ تورم در سال ۹۱ به ۳۷ درصد خواهد رسید اما با اتخاذ تدابیری، این رقم برآوردی تعدیل شده است.

پیش از این، بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به آذر ماه را ۲۷٫۴ درصد، آبان ماه را ۲۶٫۱ درصد، مهرماه را ۲۴٫۹ درصد، شهریورماه را ۲۴ درصد، مردادماه ۱۳۹۱ را ۲۳٫۵ درصد، تیرماه را ۲۲٫۹ درصد، خردادماه را ۲۲٫۴ درصد، اردیبهشت ماه را ۲۲٫۲ درصد و فروردین ماه را ۲۱٫۸ درصد اعلام شده بود.

هم چنین اطلاعات منتشره از سوی مرکز آمار ایران حاکی از آن است که حداقل هزینه های خانوار ساکن تهران و شهرهای بزرگ رقمی معادل یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان است که با نرخ های تازه ای که بازار تجربه می کند.

منبع سایت تحلیلی خبری کلمه

۹۱/۱۱/۲۱
مجتبی محمدپناه

چه شود!

نظرات  (۵)

۲۳ بهمن ۹۱ ، ۱۸:۳۴ پدرام شاکری نوا
الآن قیمت‌ها باز بیش‌تر هم شده :)
چه می‌شه کرد دیگه!؟
پاسخ:
ی چیزی رضا خان میگفت.....!میدونی ن!
۲۳ بهمن ۹۱ ، ۱۸:۳۷ پدرام شاکری نوا
راستی یک میلیون و 216 هزار تومن در زمان یک ماهه دیگه؟ درسته؟
پاسخ:
بله!اونم واسه یک خانواده3نفره!
اگه نوع تغذیه رو بگم شاخ در میاری!
برای مثال هزینه هر نفر در ماه برای مصرف گوشت قرمز و فرآورده هاش مثله سوسیس کالباس و....35هزار تومن در نظر گرفته شده!!!!
مرسی مطلب سیاسی  ! :(
:)
پاسخ:
LIKE!
استاد مطمنی که با1ملیون و...تو ماه میشه زنده موند؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی